vrijdag 3 december 2010

Iedere dag een nieuw avontuur

Het is altijd spannend wat er op de trein zal gebeuren. Gisteren zat (of liever: stond) ik opeengepakt als veevoer in de trein. En vandaag had de trein een andere verrassing voor mij in petto.

Etappe 1
Omdat ik gisteren merkte dat mijn laarzen niet meteen het juiste schoeisel zijn om in de sneeuw te ploeteren, heb ik me vandaag stapschoenen aangedaan. Handig en lekker warm. Stappen gaat goed, en het lijkt alsof deze dag helemaal goed zal verlopen. Tot ik in het station aankwam ...

Etappe 2
Eerst was trein nummer 1 afgeschaft. Ik zag de winterbui niet hangen en nam dus maar een andere trein richting Brussel. Oké, goed op tijd voor trein nummer 2.

Etappe 3
Trein nummer 2 is op tijd! Hoera. We stappen op en zetten ons goedgezind neer op de trein. Trein nummer 2 blijft staan. Trein nummer 2 blijft nog langer staan. De deuren zijn op slot en hij blijft staan. Zoals steeds krijgen we geen uitleg. Dat hoort niet in de trein, uitleg geven. Twintig minuten blijven we daar zo staan. En dan het verlossende woordje van de conducteur: "Deze trein is afgeschaft".

Etappe 4
Goed, op zoek naar een nieuwe trein dan.
Maar wat lezen we op het aankondigingsbord? Er rijden in totaal nog zo'n 4 treinen doorheen Brussel-Zuid. Alle andere zijn afgeschaft (verdwenen).

Op zoek naar een lijnbus dan maar. Dat lijkt de enige manier om vandaag nog op het werk te geraken. M'n collega's en ik hebben geluk. Een bus komt net op hetzelfde moment als wij toe aan de bushalte. En hij gaat dan nog in de juiste richting. Driewerf hoera!

Etappe 5
We stappen af en stappen nog 10 minuutjes door de sneeuw. Zo'n dik uur later dan eigenlijk gepland. De tocht eindigt op dezelfde manier als hij begon. In de sneeuw.



Ook andere blogs van treinpendelaars lezen?
Veerle beleeft ook elke dag een treinavontuur.

Geen opmerkingen: