zaterdag 29 maart 2008

De Herrijzenis van de steur

Het is net voorbij Pasen. Pasen, dat betekent dat Jezus van Nazareth herrezen is uit zijn graf.
En nu... 1975 jaar later is er opnieuw een herrijzenis. Dit keer van een steur. En dan nog in onze tuin. In onze vijver om precies te zijn.

Het zit namelijk zo. Vorig jaar kochten we twee steuren om in onze vijver rond te hossen en te zwemmen. Tot grote verbazing bleek de ene vis het toch wel een maand uitgehouden te hebben vooraleer hij de pijp aan duiker Maarten gaf. Een record was gesneuveld. Zolang hadden de vorige beestjes het nooit uitgehouden.
De andere steur zagen we daarna niet meer en we gingen ervan uit dat ook deze intussen wel gestorven zou zijn.

Maar nu... . Vandaag, een week na Pasen, zien we ineens opnieuw die steur, vastgestrikt in het net dat er hangt om de reiger weg te houden. We hebben hem kunnen bevrijden. Hopelijk houdt hij het nu nog een tijdje uit, ondanks zijn verwondingen door het net.
Een nieuwe Herrijzenis zowaar. Vanaf nu noem ik mijn steur 'Jezus'.

1 opmerking:

Anoniem zei

Ik ben ook fan van de steur! Ik moest glimlachen toen ik je post las :-).