vrijdag 13 augustus 2010

Week van de vreemde aankondigingen

De conducteurs konden er deze week wat van. De ene vreemde aankondiging na de andere. De eerste deze week was de volgende:

"Geachte reizigers. Onze trein heeft vertraging wegens het spitsuur. Hiervoor onze verontschuldigingen."

Het kan aan mij liggen, maar ikzelf neem de trein om net niet in de file te moeten staan. Goed. Oké, dat kon nog wel.

Maar vandaag hoorde ik nog een andere rare aankondiging:

"De twee laatste wagons van de trein zijn verboden voor reizigers met bestemming Brussel-Congres."


Verboden? Wat gebeurt er dan wel in die wagons? En zijn de reizigers die naar Brussel-Congres gaan zo gevaarlijk dat ze niet mogen weten wat er zich in die wagons afspeelt? Is er misschien een geheime meeting over Brussel-Congres?

Soit. Ik was dit nog maar net aan het opschrijven in mijn schriftje, of de meest vreemde aankondiging van de week kwam eraan.

En dan, op dat moment, zegt de conductrice:
"Wij zijn in het station van Denderleeuw. Dit is geen afstaphalte."
Iedereen schiet in de lach, want we hadden dat ook niet verwacht. De trein die ik nam, stopt daar namelijk nooit. Wél wilden we graag uitleg over waarom we een andere route dan normaal genomen hadden en waarom we trager reden.

Een beetje later horen we de conductrice opnieuw door de intercom:
"Wij zijn in het station van Denderleeuw. Blijf rustig op uw plaats zitten. Dit is geen afstaphalte."

Vreemd. Dat is het minste dat je ervan kunt zeggen. En waarom we daar ineens gestopt zijn? Daar heb ik nog altijd het raden naar ...

2 opmerkingen:

Veerle zei

Dag Helena,

geweldig, heb je er zo nog?
mag ik ze op mijn blog quoten?
(of nog beter: wil jij een gastpost schrijven? het is ook een blog over avonturen bij de NMBS: http://pendelen-met-de-nmbs.blogspot.com/)

groetjes,
Veerle

Helena zei

Dag Veerle,

Dankjewel voor je reactie!
Ik heb het nu pas gezien, ik had het ondertussen wat druk met andere dingen, maar je mag dat inderdaad wel quoten op jouw blog.

Leuk dat jij ook een gelijkaardige (maar al veel lijviger) blog hebt. Tof! Ik sla hem op in mijn reader ;)

groetjes,
Helena