dinsdag 11 mei 2010

Logoblunders (1)

Een nieuwe reeks op deze blog.
Naar aanleiding van één logo eigenlijk, dat ik telkens weer verkeerd lees. Ik kan er niets aan doen. Elke keer wanneer ik het zie, lees ik het verkeerd.

Het gaat om Just Eat, een fastfood-restaurant.



En wat lees ik elke keer weer opnieuw? Juist ja ... Just Fat... En aangezien het om een fastfood-restaurant gaat, zou dat ook wel kunnen kloppen. Maar echt goeie reclame kun je dat dan toch niet noemen.

Ik geef de schuld aan het lettertype dat ze gekozen hebben. De 'E' lijkt net iets te veel op een 'F'. Of is het de naam zelf die beter kan? Evengoed kan het aan mijn verbeelding liggen.

Op basis van het logo zou ik er echter niet meteen binnenstappen. En dat is niet meteen een goeie basis voor een logo. Een goed logo moet mensen toch aantrekken, verleiden, binnenlokken?

Tenzij iemand nu komt met een gedegen reden waarom dit logo wél perfect is? Of waarom ik Just Eat toch een kans zou moeten geven?

Geen opmerkingen: