donderdag 22 april 2010

Een sms-soap


Zoals zovele mensen zat een goeie vriendin van mij vast door de Eyjafjallajökull (probeer het zelf maar uit te spreken). Ze moest 30u op een bus doorbrengen en zocht daarvoor morele steun.


En daarom heb ik voor haar een 'sms-soap' uitgevonden, een soap die verteld wordt via sms. Blijkbaar bestaat zo'n dienst in Nederland al echt.
Om de paar uur stuurde ik haar een sms'je met een nieuwe aflevering.

Hieronder vind je het volledige relaas:

"Hier is een speciale episode van Moral Support, de soap die je ernaar doet verlangen om 30u op een bus te zitten. Special guest: sexy busdriver! Wordt vervolgd"

"Wat voorafging in Moral Support: jp, de eigenzinnige clochard ligt zoals gewoonlijk te slapen onder zyn brug,wanneer plots een oude bekende stem tot hem spreekt"

"(deze ben ik vergeten op te slaan: korte samenvatting van de gebeurtenis:) De satirische linda doet haar intrede, lang geleden dat ze elkaar gezien hebben"

"Nu in Moral Support. Aan de andere kant vd stad: jack kijkt door het raam. 'Lang geleden dat pj, de miljardair, zn vliegtuig uitgelaten heeft. Precies geen wolkje aan de lucht. Ik geloof er niets van. Stof tot nadenken, denk je niet, adele?" blik op oneindig, net iets te lang durend. Over nr de brug."

"Ondertussen in Moral Support: 'Jp, je moet iets voor me doen.' veelbetekenende blik. "Linda, je wil toch niet zeggen ..." een blik die niets zegt mr lang duurt."

"Nu in Moral Support: 'ja, jp. Het is tijd voor jouw geheime identiteit.' hand voor het hoofd, dramatische blik. 'Maar linda, is het dan zo erg gesteld?' 'Ik vrees het'. Ondertussen by adele: "Alles is in gereedheid gesteld voor operatie fly hard. Met de zender op zijn lichaam moeten we pj zeker zien te onderscheppen." "Bedankt. Je kan gaan nu." hij kijkt in het niets. 'Wacht maar pj. We zullen je tweelingbroer wel vinden.' demonische lach. Wordt vervolgd."

"Vandaag in Moral Support: onder de brug by jp:'Ik zou het liever niet doen.Ik heb nu myn eigen leven.' linda:'Doe het dan voor mij. Ik heb je gemist.' Omhelzing"

"Nu in Moral Support: jP neemt zijn andere gedante aan. die van zyn dode broer pj. hij neemt de bus nr de villa v zyn broer. to be continued.."

"Ondertussen aan de andere kant v moral support-stad. Jack onderschept een signaal op zijn computer. Een bolletje pinkt en lijkt dichterby te komen. 'Adele, ons target komt dichter. Is alles klaar voor operatie fly hard?' adele:'Alles is klaar.Als hy toekomt,zal hy niet ver vliege.' jack kijkt gevaarlijk."

"Nog in Moral Support: jp zit verkleed als pj, met linda op de bus. Linda kijkt nr voren. Wat een sexy busdriver! De busdriver kijkt terug. Hij lacht, alsof hy hen te pakken heeft. Opeens begint de bus te schudden. Wordt vervolgd.."

"Ondertussen in Moral Support: de bus begint te schudden en gaat ineens de lucht in. Met alle passagiers erin. Er floept een scherm omhoog: jack. 'Ha pj. Dacht je zomaar te kunnen ontsnappen na jouw snode plan? Eerst mijn vrouw inpalmen, om daarna met mijn dochter te vertrekken, die eigenlijk myn zoon was&"

"Vervolg Moral Support: dan met de meid de koffer induiken! Dat ga je niet ongestraft doen. De bus zal over een vulkaan vliegen en dan gooit linda je eruit!' jp kijkt nr linda. Linda kijkt lang terug. Jp:'ik had t moeten weten. Je bent even rot als je fruit'. De bus vliegt hoger en hoger.."

"De seizoensfinale van Moral Support: boven de vulkaan probeert de satirische lina de deur open te doen. Plots springt een vd passagiers op: de echte PJ, met een litteken in zn gezicht. linda kijkt verschrikt. de buschauffeur draait zich om. jp:'Broer, wat heb ik je gemist!' 'Ik jou ook,kleintje' omhelzing. Linda probeert misbruik te maken vd situatie. Mr jp merkt t. Hij grijpt haar vast en gooit haar uit de bus. Net boven de vulkaan. De chauffeur vraagt vergiffenis en brengt hen veilig ad grond. Het eindigt met een beeld v jack, die zegt: 'Drommels, drommels, ik haat ze, die clochard, en die miljardair!'"

Geen opmerkingen: