donderdag 17 januari 2008

SPSS

SPSS. Wie niet beter weet, zou kunnen denken dat het om een of andere politieke partij gaat. Vele studenten uit verschillende richtingen zullen u echter kunnen vertellen dat het een computerprogramma is om statistieken mee uit te voeren. Vele studenten hebben het zich ook beklaagd dat ze ooit met dit programma moesten werken. Ik ben daar geen van. Als germanist krijg je veel vakken, maar geen statistiek. En gelukkig maar.
Zelf ben ik pas onlangs in aanraking gekomen met dit geval. De voorbije maand heb ik af en toe enquêtes ingevoerd in SPSS. En vandaag was de laatste dag. Alle 919 enquêtes over het pc- en gsmgebruik van jongeren zijn geteld. Apestaartjaren heet het onderzoek, en het wordt uitgevoerd door Jeugdwerknet en Graffiti vzw. Nu moeten ze nog verwerkt worden. Dat werk is gelukkig niet voor mij. Ik heb me zo al een beeld gevormd van hoe de resultaten zullen zijn. En volgens mij ziet het er nog vrij hoopvol uit met de 'jeugd van tegenwoordig'.

1 opmerking:

Kristof D'hanens zei

Of hoe trots een baas op zijn secretaresse kan zijn...

Klik hier voor het resultaat van al die noeste arbeid!

Merci, Heleentje!

grtz

Stof